Sunday, January 24

Kodused arvutid

Mul oli see nädalavahetus suurepärane võimalus lõpuk utiliseerida Microsoft Student Partneri suurim võlu - MSDN Premium konto kaudu saada juurdepääs pm. kõigele, mida Microsoft toota on suvatsenud.

Selle tulemusel on minu 3 koduarvutit jooksmas nii ideaalselt, et pisara võtab silma. Esmakordselt proovisin ma ka mingisugust koduvõrgu-laadset süsteemi luua, kuid minu sammud selles suunas on väikesed veel.

Et jätta endale tuleviku tarbeks meelde, mida ja kuidas ja miks ma tegin, siis kirjutan siia ka juhendi.

Koduvõrgu loomise eesmärgid on ju üldiselt universaalsed. Sa tahad omada ühte suurarvutit, kus on hunnik ühiseid faile (pildid, dokumendid, vilmid), millele kõik juurde pääsevad ja mille kaudu sa oma kraami perega jagada saad. Oluline on seejuures ka see, et süsteem toimuks internetita (sorri aga Starmani uptime ja kiirus ei ole ideaalsed).

Õnneks on Windows7 selle ikka kuradima lihtsaks teinud. Olles ära seadistanud WiFi võrgu, piisas mul vaid HomeGroup funktsiooni abil luua WiFi peal töötab kodugrupp ning nüüd pääsen ma igast arvutist jagatud varade kallale. Windows'i uus kataloogide süsteem teeb valiku - mida ja jagada ja mida mitte - veel topelt lihtsaks.

Seega - koduvõrk loodud ja edukalt.

Väike mure siiski jäi. Pere nimelt ju ei istu kogu aeg messengeris. Aga mingisuguse püsivalt "sees-oleva" messengeri siiski tahaks tööle jätta Windowsis, et venda mõne vahva juutuub video lingiga pommitada või emalt küsida, mis toiduks on.

Mäletan, et XP aegu oli Windowsisse sisseehitatud mingisugune võrguülene messenger, aga kuna mu mälu on tuhmund selle koha pealt, siis lihtsalt otsisin Wikipediast LAN messengere.

Lihtsa ja toimiva ma sealt ka leidsin - AChat (http://sourceforge.net/projects/achat/). Põhimõtteliselt siis lihtne messenger, mis töötab ka siis, kui internet maas on ning mis töötab ("logib sisse") puhtalt siis kui sa oma arvuti sisse lülitad. Ma usun, et Windowsis on selline võimalus juba sisse ehitatud, pean seda lihtsalt veel otsima.

Tahaksin veel eraldi ära mainida, et ka Windows user interface'i sai natuke täiendatud. Minu jaoks kohustuslikekes programmideks on muutunud RocketDock (Apple laadne kiirviidete menüü), Fences (failide kiirsortimine töölaual) ning 7stacks (kiirviidete grupeerimine Windows7 uuel taskbaril).

Ning samuti kasutage www.ninite.com keskkonda oma tarkvara-vajaduste rahuldamiseks. See leht säästis hulga vaeva minu jaoks.


Jäänud on mul muidugi üks tegemata asi veel - koduarvuti kloon-cd loomine. Ma kasutasin küll Windows7 sisseehitatud süsteemipildi loomis-võimalust ning nüüd mul on 35GB "pilt" ka varundatud välisele kettale, aga ma kardan, et see töötab ainult minu arvuti peal.

Ehk siis kui ma kunagi jälle fresh installi tahan süsteemile teha, pääsen ma ise kergelt (lihtsalt varukoopia lahti pakkima ja arvuti tagasi nii nagu mulle meeldib), aga teiste puhul ei tea - raudvara ja litsentsiprobleemid vist hakkavad tülitama. Aga elame näeme.

No comments:

Post a Comment